KADRA I PERSONEL
PORADNI i PRZEDSZKOLA
Dyrektor
Katarzyna Świstuń
doktorantka w dyscyplinie pedagogika na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca akademicki, pedagog , oligofrenopedagog, nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, terapeuta Integracji Sensorycznej, certyfikowany terapeuta Emphaty Doolls ©, terapeuta ręki, diagnosta FASD ( Alkoholowy Zespół Płodowy ), specjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka,
mgr Agnieszka
Danek
Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Oligofrenopedagog, Nauczyciel Edukacji wczesnoszkolnej, Wykładowca akademicki.
Praca z dziećmi to dla mnie wielkie wyzwanie dające ogrom satysfakcji. To ciągła radość z możliwości rozwijania u nich nowych umiejętności. Moja głowa jest pełna pomysłów a te pomysły realizują moi podopieczni od których każdego dnia uczę się czegoś nowego.
„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania”
Janusz Korczak
mgr Katarzyna
Knop
Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta ręki, terapeuta funkcji ortodontycznych MFS.
Aby jeszcze lepiej pomagać dzieciom z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi, uczestniczyłam w szkoleniach m. in. na temat pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, afazją dziecięcą czy wybiórczością pokarmową.Ukończyłam również kursy poświęcone kinesiotapingowi i masażowi logopedycznemu oraz stosowania w terapii elektrostymulacji, jak również kurs uprawniający do stosowania narzędzia diagnostycznego KOLD.
mgr Agnieszka
Turek
Neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel dyplomowany, mgr filologii polskiej, ukończyła kurs kinezjologii edukacyjnej, warsztaty szkoleniowe z zakresu „Manipulacji ustno-twarzowych, technik usprawniających narządy mowy i redukujących ból” oraz terapii miofunkcjonalnej.
Prowadzi diagnozę oraz terapię dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi i terapeutycznymi.
W swojej pracy stawia na dobry kontakt z dzieckiem i ścisłą współpracę z rodzicami swoich podopiecznych/pacjentów.
mgr Agata
Tomczyk
Logopeda, pedagog, absolwentka filologii polskiej i filozofii,. Ukończyła dwustopniowe kursy terapii miofuncjonalnej orz terapii ręki, a także kurs z zakresu wspierania osób z autyzmem.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z dziećmi jako pedagog i logopeda indywidualnie, w grupach przedszkolnych oraz w szkole. Wspierała pacjentów oddziału dziennego ośrodka medyczno-terapeutycznego jako terapeuta zajęciowy.
mgr Gabriela
Stankiewicz
Psycholog, Terapeuta Integracji Sensorycznej, certyfikowany diagnosta ADOS-2.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie na kierunku Psychologia. Ukończyła studia podyplomowe z terapii integracji sensorycznej pod patronatem Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej. Posiada uprawnienia do posługiwania się narzędziem ADOS-2 – protokołem obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą. W swojej pracy inspiruje się ideami rodzicielstwa bliskości, pozytywnej dyscypliny oraz koncepcją poszanowania wzajemnych granic w rodzicielstwie. Podczas konsultacji oferuje profesjonalne wsparcie w przyjaznej i nieoceniającej atmosferze. Proponowane działania zawsze mają na celu poprawę jakości życia pacjenta oraz jego najbliższych
mgr Katarzyna
Słomiany
Psycholog, trener umiejętności społecznych.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Śląskim. Kolejno swoje wykształcenie poszerzyła o studia podyplomowe z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Katowicach. Dbając o swój rozwój stale uczestniczy w szkoleniach oraz kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe z zakresu terapii oraz diagnozy dzieci i młodzieży. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując głównie z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – skupiając się na rozwijaniu ich umiejętności deficytowych oraz kształtowaniu samodzielności. W poradni prowadzi głównie treningi umiejętności społecznych oraz zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Za najistotniejsze w swojej praktyce uznaje nawiązanie pozytywnej relacji z dzieckiem i podążanie za nim – jego motywacją i zainteresowaniami. Dba o to, by zaplanowane cele terapeutyczne były spójne z możliwościami i potrzebami zarówno dziecka, jak i jego otoczenia. W wolnym czasie lubi praktykować jogę oraz czytać literaturę piękną.
mgr Bernadeta
Wamberska- Ochabowicz
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, certyfikowany terapeuta ręki, trener sensoplastyki oraz nauczyciel wychowania przedszkolnego
Absolwentka Uczelni Korczaka w Katowicach na wydziale nauk społeczno – pedagogicznych na kierunku Diagnoza i terapia pedagogiczna oraz Akademii Górnośląskiej im. Wojciech Korfantego w Katowicach na wydzielane nauk społecznych na kierunku Opieka nad dziećmi do lat 3, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.
Od ponad 7 lat pracuję jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, wcześniej również pracowałam jako nauczyciel wspomagający z dziećmi z autyzmem.
W poradni zajmuje się w szczególności terapią pedagogiczną dzieci ze spektrum autyzmu, afazją oraz zespołem aspergera. Prowadzę również terapię ręki mającą celu usprawnianie motoryki małej.
mgr Angelika
Kańtoch
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, logopeda, nauczyciel mianowany.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie: Terapia Pedagogiczna z elementami rewalidacji, Logopeda, a także: Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe. Już podczas studiów obserwowałam trudności, z jakimi mierzą się dzieci od najmłodszych lat, skłoniło mnie to do pogłębiania wiedzy. Uczestniczyłam w wielu specjalistycznych szkoleniach tj: Trening Umiejętności Społecznych, Sensoplastyka, Logorytmika . Ukończyłam dwustopniowe szkolenie nadające pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki oraz tytuł Terapeuta Ręki.
W pracy jako nauczyciel wychowania przedszkolnego interesuję się zajęciami z kodowania (programowania). Przetwarzanie (zapisywanie) informacji w postaci kodu, np. umownych znaków. Kodowanie rozwija podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza, synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa. Praca z dziećmi dostarcza mi wiele radości, uczy cierpliwości i prostego sposobu postrzegania świata, a także daje satysfakcję w postaci możliwości dostrzegania pozytywnych zmian zachodzących w rozwoju najmłodszych.
Katarzyna
Leszczyńska
Pomoc wychowawcy i opiekun przedszkola. Rozwijam swoja wiedze na studiach opiekuńczo wychowawczych i socjoterapia. Dużo zadowolenia daje mi również aktywny udział w ciekawych kursach doskonalących mój warsztat pracy. Ukończyłam szkolenie Rozwój motoryki małej Pedagogikę zabawy – zabawy wspierające koncentracje kreatywność ,wyrażanie emocji .Zabawy paluszkowe i relaksacyjne. Plastyka sensoryczna jako nowoczesna metoda pracy z dzieckiem . Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II Stopnia
Praca z dziećmi daje mi radość z życia i satysfakcje . Dzieciom daje poczucie bezpieczeństwa wspieram pomagam . Mogę śmiało powiedzieć ,ze pracuję w zawodzie w którym się spełniam. Jestem szczęśliwą mamą. Bardzo lubię aktywny styl życia. Wolnej chwil chodzę po górach .
,,Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”. Janusz Korczak