KADRA I PERSONEL
PORADNI i PRZEDSZKOLA
Dyrektor
Katarzyna Świstuń
doktorantka w dyscyplinie pedagogika na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca akademicki, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, terapeuta Integracji Sensorycznej, certyfikowany diagnosta ADOS-2 i ADIR, certyfikowany terapeuta Emphaty Doolls ©, terapeuta ręki, diagnosta FASD ( Alkoholowy Zespół Płodowy ), specjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka,
mgr Agnieszka
Danek
Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Oligofrenopedagog, Nauczyciel Edukacji wczesnoszkolnej, Wykładowca akademicki.
Praca z dziećmi to dla mnie wielkie wyzwanie dające ogrom satysfakcji. To ciągła radość z możliwości rozwijania u nich nowych umiejętności. Moja głowa jest pełna pomysłów a te pomysły realizują moi podopieczni od których każdego dnia uczę się czegoś nowego.
„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania”
Janusz Korczak
mgr Katarzyna
Knop
Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta ręki, terapeuta funkcji ortodontycznych MFS.
Aby jeszcze lepiej pomagać dzieciom z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi, uczestniczyłam w szkoleniach m. in. na temat pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, afazją dziecięcą czy wybiórczością pokarmową.Ukończyłam również kursy poświęcone kinesiotapingowi i masażowi logopedycznemu oraz stosowania w terapii elektrostymulacji, jak również kurs uprawniający do stosowania narzędzia diagnostycznego KOLD.
mgr Agata
Tomczyk
Neurologopeda, pedagog, absolwentka filologii polskiej i filozofii,. Ukończyła dwustopniowe kursy terapii miofuncjonalnej orz terapii ręki, a także kurs z zakresu wspierania osób z autyzmem.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z dziećmi jako pedagog i logopeda indywidualnie, w grupach przedszkolnych oraz w szkole. Wspierała pacjentów oddziału dziennego ośrodka medyczno-terapeutycznego jako terapeuta zajęciowy.
mgr Katarzyna
Słomiany
Psycholog, trener umiejętności społecznych.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Śląskim. Kolejno swoje wykształcenie poszerzyła o studia podyplomowe z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Katowicach. Dbając o swój rozwój stale uczestniczy w szkoleniach oraz kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe z zakresu terapii oraz diagnozy dzieci i młodzieży. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując głównie z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – skupiając się na rozwijaniu ich umiejętności deficytowych oraz kształtowaniu samodzielności. W poradni prowadzi głównie treningi umiejętności społecznych oraz zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Za najistotniejsze w swojej praktyce uznaje nawiązanie pozytywnej relacji z dzieckiem i podążanie za nim – jego motywacją i zainteresowaniami. Dba o to, by zaplanowane cele terapeutyczne były spójne z możliwościami i potrzebami zarówno dziecka, jak i jego otoczenia. W wolnym czasie lubi praktykować jogę oraz czytać literaturę piękną.
mgr Bernadeta
Wamberska- Ochabowicz
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, certyfikowany terapeuta ręki, trener sensoplastyki oraz nauczyciel wychowania przedszkolnego
Absolwentka Uczelni Korczaka w Katowicach na wydziale nauk społeczno – pedagogicznych na kierunku Diagnoza i terapia pedagogiczna oraz Akademii Górnośląskiej im. Wojciech Korfantego w Katowicach na wydzielane nauk społecznych na kierunku Opieka nad dziećmi do lat 3, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.
Od ponad 7 lat pracuję jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, wcześniej również pracowałam jako nauczyciel wspomagający z dziećmi z autyzmem.
W poradni zajmuje się w szczególności terapią pedagogiczną dzieci ze spektrum autyzmu, afazją oraz zespołem aspergera. Prowadzę również terapię ręki mającą celu usprawnianie motoryki małej.
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, logopeda, nauczyciel mianowany.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie: Terapia Pedagogiczna z elementami rewalidacji, Logopeda, a także: Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe. Już podczas studiów obserwowałam trudności, z jakimi mierzą się dzieci od najmłodszych lat, skłoniło mnie to do pogłębiania wiedzy. Uczestniczyłam w wielu specjalistycznych szkoleniach tj: Trening Umiejętności Społecznych, Sensoplastyka, Logorytmika . Ukończyłam dwustopniowe szkolenie nadające pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki oraz tytuł Terapeuta Ręki.
W pracy jako nauczyciel wychowania przedszkolnego interesuję się zajęciami z kodowania (programowania). Przetwarzanie (zapisywanie) informacji w postaci kodu, np. umownych znaków. Kodowanie rozwija podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza, synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa. Praca z dziećmi dostarcza mi wiele radości, uczy cierpliwości i prostego sposobu postrzegania świata, a także daje satysfakcję w postaci możliwości dostrzegania pozytywnych zmian zachodzących w rozwoju najmłodszych.
Katarzyna
Leszczyńska
Pomoc wychowawcy i opiekun przedszkola. Rozwijam swoja wiedze na studiach opiekuńczo wychowawczych i socjoterapia. Dużo zadowolenia daje mi również aktywny udział w ciekawych kursach doskonalących mój warsztat pracy. Ukończyłam szkolenie Rozwój motoryki małej Pedagogikę zabawy – zabawy wspierające koncentracje kreatywność ,wyrażanie emocji .Zabawy paluszkowe i relaksacyjne. Plastyka sensoryczna jako nowoczesna metoda pracy z dzieckiem . Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II Stopnia
Praca z dziećmi daje mi radość z życia i satysfakcje . Dzieciom daje poczucie bezpieczeństwa wspieram pomagam . Mogę śmiało powiedzieć ,ze pracuję w zawodzie w którym się spełniam. Jestem szczęśliwą mamą. Bardzo lubię aktywny styl życia. Wolnej chwil chodzę po górach .
,,Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”. Janusz Korczak